Jako organizator konkursu należy jednak pamiętać o prawidłowym rozliczeniu nagród pod kątem podatkowym. Pozwoli to uniknąć w przyszłości poważnych problemów, z którymi zmuszone byłoby borykać się przedsiębiorstwo. Przedstawiamy najważniejsze korzyści wynikające z organizacji konkursów oraz przedstawiamy o czym pamiętać w przypadku organizacji tego rodzaju loterii.
Najlepiej sprawdzają się pieniężne nagrody w konkursach
Zgodnie z wszystkimi statystykami klienci najbardziej doceniają konkursy, w których do wygrania są nagrody pieniężne. Nagrody, które można spożytkować w popularnych sklepach cieszą się największym uznaniem wśród odbiorców. To właśnie takie upominki przyciągają największą grupę odbiorców do tego, aby wziąć udział w konkretnej loterii. Wykorzystując dodatkowo środki masowego przekazu do wypromowania konkursu można wzbudzić nim bardzo duże zainteresowanie.
W grach organizowanych przez przedsiębiorstwo warto zatem postawić na tego rodzaju upominki. Wszelkiego rodzaju bony pieniężne czy e-vouchery to znakomity wybór. Dodatkowo dla organizatora konkursu takie nagrody będą niezwykle łatwe w zakupie, a samo ich rozdzielenie dla uczestników loterii nie będzie stanowiło problemu. Różnego rodzaju bony i karty podarunkowe proponowane są przez wiele firm.
Nagrody dla pracowników za ponadprzeciętne wyniki
Wszelkiego rodzaju bony mogą sprawdzić się także w formie nagród dla pracowników firmy. Wprowadzenie w przedsiębiorstwie wewnętrznej rywalizacji, w której w związku ze sprzedażą premiową towarów i ponadprzeciętnymi wynikami można będzie otrzymać upominek jest świetną motywacją do pracy. W celu osiągnięcia najlepszego rezultatu i zgarnięcia nagrody pieniężnej wielu pracowników będzie bardziej angażowało się w powierzone obowiązki.
Będąc przedsiębiorcom warto zainteresować się takimi możliwościami i rozważyć wprowadzenie do firmy różnego rodzaju elementów rywalizacji. Wiele badań potwierdza, że stanowią one świetną formę zachęty do większego zaangażowania w powierzone obowiązki i motywują do jeszcze bardziej efektywnego działania na rzecz firmy.
Jako organizator konkursu należy pamiętać o podatku dochodowym
Będąc organizatorem konkursu na obszarze europejskiego obszaru gospodarczego należy pamiętać o obowiązku podatkowym związanym z organizacją loterii. Obowiązek podatku dotyczy nagród otrzymanych w ramach loterii objętej pewnym regulaminem. Rodzi to obowiązek zapłaty należnego zryczałtowanego podatku. W każdym państwie członkowskim Unii Europejskiej obowiązują inne przepisy podatkowe, z którymi należy się zapoznać organizując konkurs. W Polsce od nagród o wysokości powyżej 2000 złotych należy odprowadzić zryczałtowany podatek dochodowy w kwocie 10% wartości nagrody. Dla ułatwienia zabawy uczestnikom warto, aby o obowiązku zapłacenia podatku dochodowego pamiętał organizator konkretnej loterii.
Więcej o samym obowiązku podatkowym można przeczytać na stronie www.sodexo.pl. Firma ta specjalizuje się również w oferowaniu różnego rodzaju bonów, które mogą posłużyć jako nagrody we wszelkiego rodzaju loteriach. Karty posiadające realną wartość pieniężną świetnie sprawdzą się jako nagrody dla pracowników, a także mogą zostać wykorzystane we wszelkiego rodzaju loteriach promujących firmę.