poniedziałek, 18 wrzesień 2023 17:50

Above The Line – jak ATL marketing podnosi świadomość marki?

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
 ATL marketing ATL marketing fot: pixabay

Przedsiębiorcy na co dzień stosują strategie marketingowe, dzięki którym promują produkty i marki. Popularnym sposobem jest wzmocnienie pozycji marki poprzez dotarcie do dużej liczby odbiorców z pomocą środków masowego przekazu. Jakie zalety ma ATL marketing? Sprawdź, dlaczego warto postawić na masowe kampanie reklamowe.

ATL marketing, czyli jak budować markę w mediach

ATL marketing to ogólnokrajowe, a nawet globalne kampanie reklamowe wyświetlane odbiorcom bez względu na grupy demograficzne. Są to nieukierunkowane, ogólne kampanie, które mają budować świadomość marki i promować wartości firmy.

Dla przedsiębiorców ATL marketing z https://commplace.pl/blog/atl-marketing-czyli-dokladnie-co/ jest dobrym sposobem na zyskanie rozpoznawalności, jednak ma on pewne wady. O ile zwiększa widoczność firmy na rynku i uświadamia potencjalnym konsumentom istnienie produktu/usługi, o tyle zmierzenie dokładnego wpływu kampanii i zwrotu z inwestycji jest praktycznie niemożliwe.

Zalety masowych kampanii reklamowych

Dzięki mediom społecznościowym ATL marketing zyskał na skuteczności. Prowadzenie kampanii reklamowych jest znacznie łatwiejsze, a dotarcie do dużej grupy odbiorców nie sprawia żadnych problemów niezależnie od planu na budowanie marki. Przykładem jest choćby astroturfing z https://commplace.pl/blog/astroturfing-czy-jest-wart-ryzyka/, który polega na sprawianiu wrażenia, że dany produkt jest poszukiwany przez określoną grupę konsumentów/dana opinia ma duże poparcie społeczne itp. Taka strategia marketingowa, pomimo skuteczności, uważana jest za nieetyczną.

W przeciwieństwie do astroturfingu charakter ATL marketingu jest dobrze odbierany, a wykorzystywane w nim materiały audiowizualne ułatwiają nawiązanie kontaktu z konsumentami. To dobry sposób, aby zdefiniować tożsamość marki, przekazując klientom informacje na jej temat za pośrednictwem tradycyjnych mediów i mediów społecznościowych. Jest to rodzaj strategii marketingowej, która jest podstawą budowania marki firmy.