ATL marketing, czyli jak budować markę w mediach
ATL marketing to ogólnokrajowe, a nawet globalne kampanie reklamowe wyświetlane odbiorcom bez względu na grupy demograficzne. Są to nieukierunkowane, ogólne kampanie, które mają budować świadomość marki i promować wartości firmy.
Dla przedsiębiorców ATL marketing z https://commplace.pl/blog/atl-marketing-czyli-dokladnie-co/ jest dobrym sposobem na zyskanie rozpoznawalności, jednak ma on pewne wady. O ile zwiększa widoczność firmy na rynku i uświadamia potencjalnym konsumentom istnienie produktu/usługi, o tyle zmierzenie dokładnego wpływu kampanii i zwrotu z inwestycji jest praktycznie niemożliwe.
Zalety masowych kampanii reklamowych
Dzięki mediom społecznościowym ATL marketing zyskał na skuteczności. Prowadzenie kampanii reklamowych jest znacznie łatwiejsze, a dotarcie do dużej grupy odbiorców nie sprawia żadnych problemów niezależnie od planu na budowanie marki. Przykładem jest choćby astroturfing z https://commplace.pl/blog/astroturfing-czy-jest-wart-ryzyka/, który polega na sprawianiu wrażenia, że dany produkt jest poszukiwany przez określoną grupę konsumentów/dana opinia ma duże poparcie społeczne itp. Taka strategia marketingowa, pomimo skuteczności, uważana jest za nieetyczną.
W przeciwieństwie do astroturfingu charakter ATL marketingu jest dobrze odbierany, a wykorzystywane w nim materiały audiowizualne ułatwiają nawiązanie kontaktu z konsumentami. To dobry sposób, aby zdefiniować tożsamość marki, przekazując klientom informacje na jej temat za pośrednictwem tradycyjnych mediów i mediów społecznościowych. Jest to rodzaj strategii marketingowej, która jest podstawą budowania marki firmy.